Deze blog vertelt je hoe jouw nieuwe product een succes wordt

Iedere dag komen mensen op nieuwe ideeën voor problemen die ze in en rondom het huis ervaren. Toch worden veel van dit soort ideeën nooit uitgewerkt. Ik denk dat hier één echte belangrijke reden voor te noemen is en dat is dat mensen niet zeker weten of hun nieuw gelanceerde product een succes wordt. Natuurlijk kun je nooit zeker weten of een product daadwerkelijk een succes wordt. Toch kun je wel iets doen om het succes van je nieuw te lanceren product te vergroten. Producten worden namelijk al jaren nieuw gelanceerd en daardoor is er een schijnbare formule ontwikkeld waarmee je een product succesvol kunt maken. Dit doe je door middel van productontwikkeling. Deze manier van ontwikkeling is in de basis op te delen in drie stappen. 

Concept design

In de eerste fase maak je een concept, dit noemen we ook wel concept design. In deze fase maak je de blauwdruk voor je nieuw te ontwikkelen product. In deze fase is het heel belangrijk dat je het concept voorlegt aan een testgroep. Deze testgroep moet een realistische afspiegeling zijn van jouw doelgroep. Wanneer je deze blauwdruk test bij je testgroep/doelgroep kun je onnidige zaken er direct uitfilteren. Dat zorgt er uiteraard voor dat het succes hiervan wordt vergroot.

Productontwikkeling

Wanneer het concept is 'goedgekeurd' is het tijd om over te gaan op productontwikkeling of ook wel product design. Dit betekent in principe dat het product gemaakt wordt door middel van een mock-up of prototype. In deze fase is het belangrijk dat je ervoor zorgt dat je gefaseerd werkt. Hiermee bedoel ik dat je constant kleine aanpassingen maakt die ervoor zorgen dat je product uiteindelijk als geheel beter in de markt komt. Dit is belangrijk omdat de kleinste verkeerde aanpassingen aan je product kunnen zorgen voor een kleinere kans op succes

Marketing

De laatste stap is uiteraard het in de markt zetten van je product door middel van marketing. Doordat je steeds de mening hebt gevraagd van je doelgroep is de kans op succes significant groter. Je weet immers waarom je doelgroep gebruik wilt maken van jouw producten. Gebruik deze data dan ook in de vermarkting van je nieuw te lanceren product.

OFF

Categories: Diensten

Digikring


oktober 2018
M D W D V Z Z
« sep    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031