Tips voor een schoon bed én een betere nachtrust

Een goede nachtrust is niet voor iedereen weggelegd. Steeds meer mensen kampen met slaapproblematiek. En dat heeft vaak veel te maken met de slaapkamerinrichting en het bed. Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat een goed en hygiënisch bed een grote rol speelt in de slaapbeleving. Wanneer je in een comfortabel bed kunt stappen, zal dit de nachtrust dan ook ten goede komen. Maar hoe zorg je ervoor dat je bed schoon blijft? Waar moet je aan denken? In dit artikel geven we enkele tips om jouw nachtrust te verbeteren en iedere avond in een schoon bedje te stappen!

Investeer in nieuwe dekbedovertrekken

Voor een goede nachtrust is het van belang dat de geest tot rust kan komen. Natuurlijk kun je hiervoor je alledaagse leven aanpassen, maar je kunt er nooit voor zorgen dat iedere dag geheel stressloos verloopt. Daarom is het belangrijk dat je slaapkamerinterieur een deel van deze taken op zich neemt. Met een comfortabel nieuw dekbedovertrek van weidswonenenslapen.nl geef je jouw slaapkamer direct een rustgevende en prettige uitstraling. Hierdoor zal deze direct veel meer uitnodigend zijn om in te slapen.

Wist je dat er zelfs onderzoeken zijn geweest die beweren dat mensen gelukkiger worden van een opgemaakt bed? Maak daarom iedere ochtend enkele minuten vrij om nog even gauw je bed op te maken. Zorg er echter wel voor dat deze niet geheel strak opgemaakt wordt, maar sla het dekbed nog eventjes terug zodat deze goed kan drogen na een nacht transpireren. Zet vervolgens de ramen open zodat het dekbed lekker kan luchten en je ’s avonds in een schoon en uitnodigend bedje kunt stappen.

Was je beddengoed wekelijks

Het is voor veel mensen niet duidelijk hoe vaak ze hun beddengoed daadwerkelijk moeten wassen. Daardoor ligt deze vaak veel te lang op bed. Met alle gevolgen van dien. Want hoewel we er liever niet aan denken, slapen we meestal niet alleen. Huisstofmijt is een bekende gast in de slaapkamer. Deze nestelt zich in het dekbed en het matras. Wanneer je hem alle ruimte geeft, kan dit nadelige gevolgen hebben voor de gezondheid.

Over het algemeen wordt geadviseerd om al het beddengoed minimaal één keer in de week te wassen. Hou natuurlijk ook rekening met de weersomstandigheden. In de warmste weken van het jaar is het logisch dat je je beddengoed wellicht wat vaker wast. En dat doet goed voor de gezondheid.

Douche altijd nog even voor het slapengaan

Natuurlijk kunnen we het begrijpen dat je na een drukke en lange werkdag het liefst direct in je schone bedje stapt, maar het zou toch zonde zijn om deze dan direct te bevuilen. Pak daarom altijd nog even 5 minuutjes voor het slapengaan om eventjes snel te douchen. Zo stap je met fris gewassen voeten en handen in bed, waardoor deze langer schoon blijft.

Wist je dat douchen bovendien ook nog eens een rustgevend effect heeft? Hierdoor zal je na het douchen waarschijnlijk ook nog eens veel sneller in slaap vallen.

Ventileer voldoende

Tijdens het slapen verlies je enorm veel vocht. Wanneer dit vocht niet aan de lucht kan drogen, zal dit nare luchtjes veroorzaken en zal dit een brandhaard voor huisstofmijt en andere bacteriën en zelfs schimmels kunnen worden. Daarom is het belangrijk om de slaapkamer én het bed voldoende te ventileren. Zet daarom iedere ochtend direct het raam open en sla je dekbed open. Zo ruikt het een stuk frisser in de slaapkamer.

Dit artikel is geschreven in samenwerking met GMU Data Driven Google AdWords.

OFF

Categories: Links

Digikring


oktober 2020
M D W D V Z Z
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031